Aan de voet van hét stadsbeeld Amylum, waarop onze eigenste Boon siert, ligt een plein dat een danige metamorfose heeft ondergaan dat je de verkeerschaos van vroeger snel doet vergeten. De herbestemming van de postsite, die het binnensporen van de stad een nieuw gezicht zal geven, en een bruisend centrum dat op een boogscheut van de Dender ligt geeft het nieuwe plein een mooi stedelijk kader. De voorbije maanden werd het plein reeds positief onthaald door een geheime aanbidder die borden ophing waarop ‘Mooi Plein’ te lezen stond. Een terechte opmerking. Het plein bezit tal van troeven om een plek voor ontspanning én ontmoeting te worden en doet ons bovendien wat denken aan de Gentse graslei. Voorzien van een hapje en een natje, in het bijzijn van vrienden, zien wij ons hier nog menig zomeravond slijten.
Een weekje geleden werd er hier dankzij Radio Modern nog getwist en gelindyhopt langs de Dender maar aanstaande vrijdag 29 juni wordt het Werfplein officieel én feestelijk ingehuldigd met een memorabel optreden van The Phill Collins Tribute Band. Er zal ongetwijfeld iets In The Air Tonight hangen. Voor wie rond 20u30 reeds op het plein flaneert zal Her Band je oren verwennen met zowel hedendaagse songs als oldies. Deze zangeres, geflankeerd door 2 mannen, spreekt zowel een luisterpubliek aan als mensen die graag dansen op fijne muziek.
Stip deze vrijdagavond alvast aan in jullie agenda en hou voor de zekerheid nog enkele weekends vrij in de komende zomermaanden, want dankzij dit plein staan ons nog mooie zomeravonden te wachten!
Noot: Die geheime aanbidder is ons niet onbekend, we hebben het over Luc Sergant van Line reclame. Deze was het negativisme beu en besloot actie te ondernemen. Bravo!



