Onlangs verzeilde ik in Café Limon op de Sinte Annalaan. De meeslepende ritmes lokten me al dansend deze Caraïbische danstent binnen. Wie denkt dat je hier binnen de 5 minuten terug buiten staat slaat de bal mis, de Zuid-Amerikaanse muziek en heerlijke cocktails voeren je tot in het holst van de nacht!
De inrichting is wat mij betreft vrij eenvoudig, het zuiderse thema mag best wat meer uitgebuit worden met nog fellere kleuren en overdadige decoratie. Het accent van het café ligt overduidelijk op de dansvloer, dat bij voorkeur permanent bemand is door zwoele danspartners en swingende heupen onder leiding van een DJ die zelf zijn lichaam niet in bedwang kan houden.
Ik raakte aan de praat met een Colombiaanse schone die vol lof was over haar favoriete stek en vertelde ronduit over de Salsa, Merengue, Bachata, Reggaeton, Cumbia, Tango en ChaChaCha. Ik kreeg het water in de mond toen ik bij het horen van deze zwoele dansvariaties als volstrekte leek alleen maar kon denken aan Paëlla, Merguez en Tapas. Deze laatste worden hier overigens ook verkocht.
Mij hoor je niks dan goeds te vertellen over deze danstempel en hoop dan ook dat café Limon een lang leven beschoren is! Die bewuste avond heb ik mij niet aan een dansje gewaagd maar hun agenda is op de voet te volgen via deze link.
Tot op de dansvloer!


