ideeëndorp

‘Aanstaande zaterdag 1 september is het in ‘t klein parksken te doen’ lijkt ons een duidelijke en beknopte boodschap. Ware het niet dat er meer schuilt achter het hele gebeuren dat vzw MAKADAM op poten heeft gezet. Wij zochten hen op voor een diepte-interview!

Kort door de bocht, wat zijn jullie plannen?

Heel concreet willen we eigenlijk iets opbouwen dat (hopelijk) de volgende jaren jong lokaal talent belicht, zowel binnen de muziekscene, de wereld van de beeldende kunst als pakweg de kunst van het genieten en drinken. We hebben nu geprobeerd een ietwat origineel decor op te zetten met caravans, een oude kajak als toog, … maar het zou fijn zijn mochten we dat naar de toekomst toe kunnen uitbreiden, met pakweg creatief meubilair en dergelijke… Kunst op een leuke manier tentoonstellen, alles in een kader plaatsen waarvan een mens kan zeggen ‘goh, dat is leuk gedaan’.

Wij zijn reeds verkocht, hoe kan je menig Aalstenaar nog op de been krijgen?

Voor deze zaterdag hebben we alvast vier genres van muziek klaarstaan. Dilly Boys (vrijdag nog op Feest in het Park) brengen een poppy geluid, terwijl Windows Media Playster een eerder jazzy sfeertje schept. De mannen van Front2 belichamen Joy Division, en tot slot gaat Gudjohnsson alles gewoon lekker door elkaar gooien. Voor elk wat wils dus. Voeg daar een hapje en een drankje aan toe, en zo kan een mens gewoon op het gemak genieten van alles wat hij ziet, hoort, smaakt,…

Op jullie flyer staat ook ‘rommelmarkt’ te lezen, hebben jullie daar nog iets aan toe te voegen?

De link met recyclage zit hem in ongeveer alle materialen die we gebruikt hebben voor het decor, vandaar dat een rommelmarkt ook voor de hand lag. Altijd tof om op rond te snuisteren. Inschrijven kan trouwens nog steeds via makadamvzw@gmail.com!

Deze zaterdag dus, de eerste editie van wat MAKADAM in de toekomst wil uitbreiden en verdiepen. Be there or be square! Meer info via deze link.