Dubstep zoekt ferme brok

Nu we eindelijk bekomen zijn van Romain’s grote feest afgelopen zaterdag, ligt er alweer een nieuwe editie van een ferme brok DJ’s op de loer. Net zoals vorige jaren zoeken de organisatoren nog jong geweld om dit feestje op gang te trekken en zijn ze deze keer op zoek naar twee DJ’s uit de dubstep en drum&bass scene! Je bent jonger dan 30, afkomstig uit de Aalsterse regio en het ritme van je hart neemt automatisch de beats van je favoriete dubstep en/of drum&bass plaat over? Dan zit er maar 1 ding op, DEELNEMEN!

Wie kunnen jullie verwachten als jury?

Eén der über-kritische juryleden is Kim Mathijs, jullie waarschijnlijk wel beter bekend van het dj-duo Ed&Kim, al 12 jaar lang sterkhouders van Switch op Studio Brussel en verantwoordelijk voor de Switch-compilaties. Hij zal samen met -mede-compaan van de Breakdown-parties én ontdekker van Netsky- Murdock en Aralt Spinnewyn -u wel gekend van Klaxong- de 2 beste inzendingen uitkiezen!

Aangezien Kim Mathijs dit weekend met zijn ander dj-collectief The Whatevers de beats verzorgde op Soiree Romarin, gingen we tussen de hits door polsen naar wat hij zoal verwacht van de kandidaten. Dit was zijn antwoord:

‘In de eerste plaats zal ik vooral luisteren naar de gebruikte techniek en mixstijl. Eigen producties (toevoegen aan de mixtape) zijn zeker en vast een meerwaarde, maar zijn niet de factor die beslist of je wint. Ik ben op zoek naar DJ’s die verder dan het genre durven kijken en dat via hun eigen stijl verwerken in hun set. Snel mixen en genoeg afwisseling brengt de nodige energie voor een geslaagde mixtape.’

Welke prijs mogen de winnende DJ’s in ontvangst nemen?

Deze uitverkorenen mogen hun set draaien op een ferme brok DJ’s, 26 oktober in de Werf te Aalst. Daarnaast ontvangen ze ook nog een geldprijs van 150 euro!

Wij zijn alvast benieuwd naar de winnaars!

Deadline is 27 september, dus haast en spoed is soms wel goed!
Aanvullende info over deelnemen en inschrijven kan je vinden op de site van vi.be

Foto door Nena Driehuijzen.

ideeëndorp

‘Aanstaande zaterdag 1 september is het in ‘t klein parksken te doen’ lijkt ons een duidelijke en beknopte boodschap. Ware het niet dat er meer schuilt achter het hele gebeuren dat vzw MAKADAM op poten heeft gezet. Wij zochten hen op voor een diepte-interview!

Kort door de bocht, wat zijn jullie plannen?

Heel concreet willen we eigenlijk iets opbouwen dat (hopelijk) de volgende jaren jong lokaal talent belicht, zowel binnen de muziekscene, de wereld van de beeldende kunst als pakweg de kunst van het genieten en drinken. We hebben nu geprobeerd een ietwat origineel decor op te zetten met caravans, een oude kajak als toog, … maar het zou fijn zijn mochten we dat naar de toekomst toe kunnen uitbreiden, met pakweg creatief meubilair en dergelijke… Kunst op een leuke manier tentoonstellen, alles in een kader plaatsen waarvan een mens kan zeggen ‘goh, dat is leuk gedaan’.

Wij zijn reeds verkocht, hoe kan je menig Aalstenaar nog op de been krijgen?

Voor deze zaterdag hebben we alvast vier genres van muziek klaarstaan. Dilly Boys (vrijdag nog op Feest in het Park) brengen een poppy geluid, terwijl Windows Media Playster een eerder jazzy sfeertje schept. De mannen van Front2 belichamen Joy Division, en tot slot gaat Gudjohnsson alles gewoon lekker door elkaar gooien. Voor elk wat wils dus. Voeg daar een hapje en een drankje aan toe, en zo kan een mens gewoon op het gemak genieten van alles wat hij ziet, hoort, smaakt,…

Op jullie flyer staat ook ‘rommelmarkt’ te lezen, hebben jullie daar nog iets aan toe te voegen?

De link met recyclage zit hem in ongeveer alle materialen die we gebruikt hebben voor het decor, vandaar dat een rommelmarkt ook voor de hand lag. Altijd tof om op rond te snuisteren. Inschrijven kan trouwens nog steeds via makadamvzw@gmail.com!

Deze zaterdag dus, de eerste editie van wat MAKADAM in de toekomst wil uitbreiden en verdiepen. Be there or be square! Meer info via deze link.

AlostaPlaya

Aan de voet van hét stadsbeeld Amylum, waarop onze eigenste Boon siert, ligt een plein dat een danige metamorfose heeft ondergaan dat je de verkeerschaos van vroeger snel doet vergeten. De herbestemming van de postsite, die het binnensporen van de stad een nieuw gezicht zal geven, en een bruisend centrum dat op een boogscheut van de Dender ligt geeft het nieuwe plein een mooi stedelijk kader. De voorbije maanden werd het plein reeds positief onthaald door een geheime aanbidder die borden ophing waarop ‘Mooi Plein’ te lezen stond. Een terechte opmerking. Het plein bezit tal van troeven om een plek voor ontspanning én ontmoeting te worden en doet ons bovendien wat denken aan de Gentse graslei. Voorzien van een hapje en een natje, in het bijzijn van vrienden, zien wij ons hier nog menig zomeravond slijten.

Een weekje geleden werd er hier dankzij Radio Modern nog getwist en gelindyhopt langs de Dender maar aanstaande vrijdag 29 juni wordt het Werfplein officieel én feestelijk ingehuldigd met een memorabel optreden van The Phill Collins Tribute Band. Er zal ongetwijfeld iets In The Air Tonight hangen. Voor wie rond 20u30 reeds op het plein flaneert zal Her Band je oren verwennen met zowel hedendaagse songs als oldies. Deze zangeres, geflankeerd door 2 mannen, spreekt zowel een luisterpubliek aan als mensen die graag dansen op fijne muziek.

Stip deze vrijdagavond alvast aan in jullie agenda en hou voor de zekerheid nog enkele weekends vrij in de komende zomermaanden, want dankzij dit plein staan ons nog mooie zomeravonden te wachten!

Noot: Die geheime aanbidder is ons niet onbekend, we hebben het over Luc Sergant van Line reclame. Deze was het negativisme beu en besloot actie te ondernemen. Bravo!

GeïNSTALLeerd op café

Naar aanleiding van INSTALLation op vrijdag 25 mei, gingen we een pintje drinken met Sarah Bael, één van de organisatoren van dit mode-event. Het rode rozen concept van een blind date hadden we uit het oog verloren, toch wist ze zich kenbaar te maken door een berenbutton op te spelden, die hun volledige grafische concept draagt.

De jaarlijkse show van de studenten Mode & Creatie op DvM is ondertussen aan zijn 10e editie toe, wat reden genoeg was om een heuse fuif aan het hele gebeuren te koppelen als kers op de taart. Wat de naam ‘INSTALLation’ betreft blijkt dit een samentrekking te zijn van ‘Fabrication’ en ‘Installation’. De naam Fabrication werd tot vorig jaar gebruikt voor hun jaarlijkse eindejaarsshow, terwijl Installation de evolutie in hun studierichting weerspiegelt. De klassieke snid- en naadopleiding is overigens geëvolueerd tot het creëren van installaties, die verder denken dan klassieke patronen en pasvormen.

In tegenstelling tot de vorige edities kunnen we ons dit jaar meer verwachten aan een toonmoment, waarop doorlopend tableaux vivants op de catwalk tot leven komen. Wat we te zien krijgen is het resultaat van verschillende denkpistes waar de studenten zich het afgelopen jaar hebben doorgeworsteld. Om niet in de val van de voorspelbaarheid te trappen denken ze het concept voor hun eindejaarsshow elk jaar opnieuw uit. Zo gingen ze al in zee met De Kringwinkel en deed Rollerland reeds dienst als locatie.

Hun sterkste troef blijkt de samenwerking tussen de verschillende richtingen te zijn. Terwijl de modestudenten hun al dan niet draagbare installaties klaarstomen, zorgen de studenten uit de richting Haarzorg en Bio-Estethiek ervoor dat het totaalplaatje klopt. Op zijn beurt houdt de richting Verkoop zich bezig met praktische zaken zoals aankleding van de zaal, ticketverkoop en marketing.

Op de vraag waarom beren en cirkelzagen de plak zwaaien op hun -in retrosfeer gehulde- merchandising, kregen we volgend overtuigende antwoord: ‘Waan je even in een Canadese houthakkershut omringd door metershoge bomen, de geur van verse houtschilfers die buiten primeert, allesoverheersende rust en tegelijk die bijna dwingende reflex om op berenjacht te trekken.’

Voor de afterparty gingen ze ten rade bij Klaxong, die nog niet zo heel lang geleden een nieuwe ‘swung’ aan het Aalsterse nachtleven gaf. Samen met Villa, TLP en The Trappists zullen ze onze voeten dansend houden die nacht!

Tot dan!

Meer informatie over INSTALLation kan je hier vinden.

De Jeugd Van Tegenwoordig en De Hoop komen naar Concretepark Osbroek Aalst op 29 april 2026

BETONG 2012 opent het Aalsterse skateseizoen met knalharde beats en zotte skatekunsten

Om het Aalsterse skateseizoen met de nodige ‘bling’ en ‘shine’ te openen, organiseert de Jeugddienst van de stad samen met Bien Soigné, voor de tweede keer BETONG. Vanaf 12 uur al ben je welkom aan de terreinen op en rond het Concretepark Osbroek Aalst (Opgelet deze uren zijn onder voorbehoud, hou de eventpagina op Facebook in de gaten voor de laatste updates). Het jonge geweld van De Jeugd Van Tegenwoordig zullen samen met De Hoop, De Geile Gleuf Maddefakkers en Chef’special zorgen voor de beats en rhymes.

King Of BETONG
Uiteraard geen skatefestival, zonder een contest. Ben je zelf een skater, blader of biker en wil je je graag eens meten met de Europese- en wereldtop? Dan moet je zeker deelnemen aan de ‘King Of BETONG’-wedstrijd. Een professionele jury zal jullie beoordelen. De winnaar mag zichzelf dan één jaar lang kronen tot koninklijke hoogheid ‘King Of BETONG’.

Voor de laatste updates, uurregeling, informatie rond de contest… : zie de officiële eventpagina van BETONG 2012 op Facebook.

If you ain’t at BETONG 2012, they’ll get Spanish on you…

We willen allemaal weten waar de meisje is…

In’t Oilsjters: ‘t zal wel zijn maddef*kkers…

Met de complimenten van de chef…

‘De Hoop’ eerste naam voor BETONG II


Vorig jaar opende het gratis skate/muziekfestival BETONG het Concretepark Osbroek Aalst. Biene skaters, bikers & bladers dingden mee in The Best Trick Contest en The Opposites deden het licht uit. Dit jaar is BETONG er opnieuw, deze keer om het skateseizoen 2012 officieel te openen, en dat zullen we uiteraard doen in stijl. Heel veel kunnen we jullie nog niet verklappen, maar wel dat je ‘KING OF BETONG’ kan worden en dat er opnieuw biene bands zullen optreden. De headliner houden we nog even geheim voor jullie, maar we kunnen alvast zeggen dat ‘De Hoop’ het al helemaal ziet zitten. Waar Is De Meisje? Misschien wel op BETONG II! BIEN!